Hazine ve Maliye Bakanlığı, mart ayına ilişkin bütçe uygulama sonuçlarına göre, martta bütçe gelirleri, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 12,7 azalarak 47 milyar 443 milyon lira, bütçe giderleri yüzde 15,6 artışla 91 milyar 162 milyon lira oldu. Böylece, merkezi yönetim bütçesi martta 43 milyar 719 milyon lira açık verdi.
Mart ayında faiz dışı bütçe giderleri 79,8 milyar TL ve faiz dışı açık ise 32,4 milyar lira olarak açıklandı.
İlk çeyrekte bütçe açığı 29,6 milyar liraya ulaştı
Ocak-mart döneminde ise bütçe gelirleri, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 17,2 yükselerek 255 milyar 749 milyon lirayı, bütçe giderleri yüzde 12,1 artarak 285 milyar 330 milyon lirayı buldu. Ocak-mart döneminde bütçe açığı 29 milyar 581 milyon liraya ulaştı.
‘Bütçe açığının GSYH’ye oranı yüzde 3’ün altında kalması hedefleniyor’
Hazine ve Maliye Bakanlığı’ndan yapılan açıklamada, “2020-2022 program döneminde bütçe açığının GSYH’ye oranının yüzde 3’ün altında kalması, faiz dışı dengenin GSYH’ye oranının ise dönem sonunda binde 3 olarak gerçekleşmesi hedeflenmektedir” ifadelerine yer verildi.



Ekonomi
Ekonomi
Ekonomi
Ekonomi
Ekonomi
Ekonomi
Bursa Gümrük Müşavirliği’nden Warmhaus’a Ziyaret: Gümrük Mevzuatı ve TEV Görüşüldü
CHP’de bugün grup toplantısı yok
Sıfır otomobil alan 4 milyon araç sahibine inceleme
Banvit’e deneyim kayyumu olarak TMSF atandı
Kızılcık Şerbeti’nin Işıl’ı Ece İrtem hayatını kaybetti
TOKİ’den Bursa’da büyük satış
Yetki belgesiz araç ticaretine 305 milyon lira ceza
Altın haftaya yükselişle başladı
Cumhurbaşkanı Erdoğan: “ABD ve İran arasında varılan mutabakatı memnuniyetle karşılıyorum”
ABD ile İran arasında anlaşma sağlandı
MHP’de yeniden yapılanma: 22 il teşkilatı feshedildi
Yanıltıcı vize reklamları durduruldu
Beyaz et sektöründe 13 şirkete denetim kayyumu atandı
Trump: ‘Bugün İran ile savaşı bitirdik’
Merkez Bankası faiz kararını açıkladı