23 Kasım 2024 itibariyle Covid-19 ile mücadelede aşılanan sayısı kişiye ulaştı.

1xbetbetpasmariobet
a
en iyi rulet siteleri

Bülent Ortaçgil, müzik hayatındaki 53. yılını kutluyor

"Olmalı mı, Olmamalı mı", "Benimle Oynar mısın?", "Çiçekler Su İster", "Sensiz Olmaz" ve "Bu Şarkılar Adam Olmaz" adlı unutulmayan klasikleşmiş eserlere imza atan söz yazarı, besteci ve yorumcu Bülent Ortaçgil, müzik hayatındaki 53. yılını kutluyor.

Usta sanatçı, 12 yıl aradan sonra çıkardığı, yeni ve ilk eserlerinin yer aldığı “Elli Buçuk” isimli albümünü müzikseverlerle buluÅŸturdu.

Ä°kili albüme açıklamada bulunan sanatçı, ilk kez 2021’de yorumladığı 50 isimli eserinin de albüme girdiÄŸini söyleyerek, “O zamandan bu zamana, konserlerde çaldım 50’yi meraklı insanlara ama yayınlandığı zaman daha baÅŸka bir anlam ifade ediyor. Çünkü ikili bir albüm bu. Hem son ürünler var, ki 50 bunun başında geliyor. Bir de 1969’da kaydettiÄŸim, yani TRT’de Ãœmit TunçaÄŸ’ın kaydettiÄŸi ilk ÅŸarkı örneklerim var. Bu 50. yıl kutlaması kapsamında ikili albümü yayınladım, en başını ve en sonunu görsün insanlar ve deÄŸerlendirme yapsınlar diye.” dedi.

Albümün 53 yıllık sanat hayatının bir eseri olduÄŸunun altını çizen sanatçı, “Bir özet deÄŸil, bir baÅŸlangıç ve son. Arasını zaten yayınladım, takip edenler biliyor.” ifadelerini kullandı.

“Orijinali yapmak giderek zorlaşıyor”

Ortaçgil, 1969’da bu tarz müzik yapılmaya yeni yeni baÅŸlanmış olduÄŸunu belirterek, “O nedenle baÅŸka bir heyecan vardı. Çok geniÅŸ ve yeni baÅŸlamış bir müzik endüstrisi vardı. Ondan sonraki yıllarda doygunluÄŸa doÄŸru gitti her ÅŸey. Bir sürü ÅŸey yayınlandı. Birçok deÄŸiÅŸik ÅŸarkılar, ÅŸarkıcılar… O nedenle daha orijinali yapmak giderek zorlaşıyor. Çünkü ürün fazla ama ilk 1969’da sıfır kilometreydi. Hiçbir ÅŸey yoktu ortada.” diye konuÅŸtu.

Bülent Ortaçgil, eserlerinin ortaya çıkış sürecine ilişkin de şunları aktardı:

“Ben olayı şöyle görüyorum. Sadece ÅŸarkı yazarı deÄŸil, ressam da öyle. Yazarın süreci baÅŸka türlü olabilir. Siz dünyadan bir sürü ÅŸey alıyorsunuz. Bunları ayıklıyorsunuz. Kimisinden çok, kimisinden az etkileniyorsunuz ama hepsinde bir etki katsayısı var. Onlar birikiyor. EÄŸer yolunu biliyor ve sanat yapmayı tercih ediyorsanız, o zaman bardağınız dolduÄŸunda dökülüyor ve bir ürün ortaya çıkıyor. O ürün hangi koÅŸullarda, ne zaman dolar, iÅŸte o ÅŸartlara, insana baÄŸlı. Bir sürü ÅŸeye baÄŸlı. Ben de bardak ne zaman dolduysa o ÅŸarkıları yaptım. O ÅŸarkılar beni ifade eden, benim samimi, kendimi açtığım, kendimi, duygularımı ifade edebildiÄŸim ÅŸarkılar. O nedenle benim gibi düşünen ya da o iÅŸten hoÅŸlanan insanlar, bunları paylaÅŸtı ve uzun ömürlü oldu her ÅŸey. Yoksa bunun baÅŸka bir açıklaması yok. Ne zaman yazdım? Ne zaman dolduysa o zaman yazdım.”

Eserlerindeki kalıcılığın nasıl oluÅŸtuÄŸuna da deÄŸinen sanatçı,”Hem insandan söz ediliyordu hem çabuk tüketilmeye yönelik ÅŸarkılar deÄŸildi hem de uzun ömürlü olmasının nedeni, o samimiyeti insanlar anladı ve paylaÅŸtı. Artık bu ÅŸarkıları o zaman dinleyenlerin çocukları olmaya baÅŸladı ve o çocuklar bunları dinliyor. Mesela amcası ona, ‘Onu dinle. Bunu dinle.’ diyor. O kadar kolay ve rahat bulunur bir adam olmadım. Dolayısıyla çabuk tüketilmedi bu iÅŸ. Her televizyonu açtığınızda beni görseydiniz, beni bitirirdiniz zaten. Ama göremediniz tabii.” dedi.

“Åžarkı aynı ÅŸarkı, ben aynı ben”

Bülent Ortaçgil, zaman zaman biraz fazla popülerleştiği dönemler olduğuna değinerek, şunları söyledi:

“Onun da nedeni, çok popüler insanlar bu ÅŸarkıları söyledi. Yoksa örneÄŸin Sensiz Olmaz’ı çok yıllar önce ben yaptım. Sensiz Olmaz’ı kendi izleyicim izledi, beÄŸendi. Öbürü beÄŸendi, beÄŸenmedi ama belli bir seviyede kabul gördü. Müslüm Gürses bir filmde söylediÄŸi zaman onun periferisi çok daha geniÅŸ. Dolayısıyla bu ÅŸarkı o zaman popülerleÅŸti ve benim ismim biraz daha fazla tanındı aslında. Halbuki ÅŸarkı aynı ÅŸarkı, ben aynı ben.”

Albümlerin kaset, plak ve CD yerine, son dönemde sadece dijital ortamda yer almasından duyduÄŸu rahatsızlığı da dile getiren sanatçı, “Ben rahatsız oluyorum bundan. Ben eski bir adamım. Bir ÅŸekilde, müziÄŸi dinlerken, o müziÄŸi yapanlar hangi koÅŸulda yapmış, kim, ne zaman yapmış, hangi stüdyoda kaydetmiÅŸ, kimler çalmış? Bunları hep merak ediyorum ama ÅŸimdi telefonlardan 00.01 formatında gidiyor. Sadece dinliyorsunuz. Ardında ne olduÄŸu belli deÄŸil. Ben bundan rahatsızlık duyuyorum tabii ki çünkü öbür formatları tanıyorum, onları tercih ederim ama genç insanlar ne düşünüyor bilemiyorum. Onlar bilgisayar çocuÄŸu, baÅŸka türlü düşünüyor.” diye konuÅŸtu.

Ortaçgil, ikili albümünün plak ve CD’sinin yapıldığını, fırsat bulunursa kaset formatında da yayınlanabileceÄŸini sözlerine ekleyerek, “Çünkü bu 50 yıllık serüven içinde bunların hepsi geçti. Plak da kaset de CD de hepsi vardı. Tabii dijital ortam da var sonunda. Orada da yayınlanıyor.” deÄŸerlendirmesinde bulundu.

Genç müzisyenlere önerilerde de bulunan sanatçı, tavsiyeden hoÅŸlanmadığının altını çizerek, “Herkese, kendisi gibi olmayı öneririm. Neden hoÅŸlanıyorlarsa, hangisi kendisini temsil ediyorsa, onu yapmasını öneririm sadece. Tavsiye edemem çünkü baÅŸarının tarifi zaten insandan insana deÄŸiÅŸiyor. Kimisi için baÅŸarı çok para kazanmak, onun izleyeceÄŸi yol daha baÅŸka türlü olmalı. Kimisi için daha fazla tanınmak, o baÅŸka bir yol. Kimisi için 50 yıl dinlenmek. O bambaÅŸka bir yol. Benim için 50 yıl dinlenmek, baÅŸarının tarifi.” açıklamasını yaptı.

Bülent Ortaçgil’in Elli Buçuk adlı ikili albümünde, “Elli”, “Hangisi Hayat”, “Göründüğü Gibi”, “Olmuyor Blues” ve “Ak KuÅŸlar Kara KuÅŸlar” isimli eserlerinin yanı sıra TRT’de Ãœmit TunçaÄŸ tarafından 1969’da kaydedilen ÅŸarkıları da bulunuyor.

AA

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Anadolu Efes, EuroLeague’de finalde

HIZLI YORUM YAP