20 Nisan 2024 itibariyle Covid-19 ile mücadelede aşılanan sayısı kişiye ulaştı.

1xbetbetpasmariobet
a
en iyi rulet siteleri

Oyun sektörü ‘altın çağını’ yaşıyor

Koronavirüs sonrasında birçok sektörde küçülme görülürken zaten önemli bir ivme yakalayan oyun geliştirme sektörü bir anlamda "altın çağını" yaşıyor.

Türkiye Oyun GeliÅŸtiricileri DerneÄŸi (TOGED) Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Ali Erkin, AA muhabirine, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını sonrasında kısıtlanan sosyal faaliyetler dolayısıyla oyun sektörünün ortaya koyduÄŸu ürünlere ilginin ciddi biçimde arttığını söyledi.

Bu ilginin oyun geliÅŸtiren bütün firmaları olumlu etkilediÄŸini vurgulayan Erkin, sektördeki firmaların kısa sürede evde çalışmaya da adapte olduÄŸunu ve bu anlamda da bir sorun yaÅŸamadıklarını ifade etti. Erkin, ÅŸöyle konuÅŸtu:

“Firmalar evden çalışmaya geçince çok daha verimli iÅŸ yapmaya baÅŸladı. Bazı firmalar her yıl en az 1 ay evden çalışmayı gündemine aldı. Oyun geliÅŸtiriciler herhangi bir sermaye yatırımına ihtiyaç duymuyor, bir fabrika gibi ham madde ithal etmiyor, gümrükleme gibi olgularla karşı karşıya deÄŸil. GeliÅŸtirilen bir ürün internete koyulduÄŸunda dünyanın her yerine hızlı ve kolay ÅŸekilde ulaşıyor. En önemli kaynağımız olan insan kaynağını evlerinden, yenilikçi uygulamalar üzerinden koordine ederek çalıştırdığımızda, hızlı ve verimli ÅŸekilde yeni düzene ayak uydurabildiÄŸimizi gördük. Geleneksel firmalar yeni düzene geçmekte zorlanırken, üretim için iÅŸçilerin bir arada olmasına ihtiyaç duyarken biz yeni düzene kolayca ayak uydurduk ve öne çıktık.”

“Verilen desteklerin meyveleri toplanıyor”

Bu süreçte devlet desteklerinin artarak devam ettiÄŸini belirten Erkin, “2020 yılı için küresel olarak oyun sektörü büyük bir ivmeyle büyürken Türk oyun sektörü de aynı ivmeyle büyüyor. Pek çok sektör küçülürken büyüyen bir sektör olarak hizmet ihracatına katkı veriyoruz. Devletin doÄŸru bir stratejiyle sektörü desteklemesinin meyveleri de böyle bir dönemde toplanmış oluyor.” dedi.

Salgına karşı kısıtlamaların uygulandığı süreçte pek çok yerli geliÅŸtiricinin evlerinden ÅŸirket kurduÄŸunu anlatan Erkin, ÅŸu deÄŸerlendirmede bulundu:

“Bu anlamda Ticaret Bakanlığı tarafından yürütülen elektronik ÅŸirketleÅŸme çalışmalarının da sektör ve ülke için ne kadar önemli olduÄŸunu görmüÅŸ olduk. ÖÄŸrenciler ve yeni mezunlar evden çıkmadan ürün üretip satmaya baÅŸladılar. Yakalanan olaÄŸanüstü baÅŸarıların etkisiyle oyun sektöründe çok sayıda yeni ürün ve ÅŸirket çıktığını görüyoruz.”

“2023 hedefine emin adımlarla ilerliyoruz”

Erkin, ortaya konulan performansa bakıldığında oyun geliÅŸtirme sektörünün bu yıl için ihracat hedeflerini aÅŸmasını beklediklerini dile getirerek, “Sektör olarak 2023 hedefimizi 2,5 milyar doları aÅŸmak olarak belirledik. Bu hedef doÄŸrultusunda baÅŸlatmış olduÄŸumuz ihracat seferberliÄŸimiz ile 5 yıl önce 400 milyon dolarlık ihracat rakamına ulaÅŸtık, sonraki yıllarda ise ihracat miktarımızı yıllık olarak yüzde 30’un üzerinde artırmayı baÅŸardık. Bu geliÅŸim dikkate alınırsa hedeflerimize emin adımlarla ilerlediÄŸimizi söyleyebiliriz.” diye konuÅŸtu.

Uluslararası alanda Türk oyunlarının beÄŸeni gördüÄŸünü, Türk ÅŸirketlerinin yakından izlendiÄŸini vurgulayan Erkin, ÅŸunları kaydetti:

“Uluslararası firmaların Türk oyun teknolojilerine yönelik yeni ortaklık ya da satın almalarını önümüzdeki dönemde de beklemeliyiz. Türkiye kıyaslandığı ülkelerden maliyet anlamında çok daha ucuz. Yazılımın diÄŸer alanlarında da dünyanın en büyük firmaları Türkiye’de ÅŸirket satın alma ya da yerleÅŸke kurma arayışında. Artık uluslararası arenada saygı duyulan markalarımız var ve ülke olarak bu deÄŸerlerimizle öne çıkıyoruz. Ticaret Bakanlığımızın destekleri ile katıldığımız uluslararası organizasyonlarda, markalarımızı yurt dışındaki yatırımcılarla buluÅŸturup, büyümelerine destek olduk. Yakaladığımız bu ivmenin artarak sürmesi için TOGED olarak Türk oyun geliÅŸtirme sektörüne destek olmayı sürdüreceÄŸiz.”

“Ä°nanılmaz insan kaynağı ihtiyacı var”

Ali Erkin, sektörün insan kaynağı ihtiyacına dikkati çekerek, üniversitelerin buna cevap vermekte yetersiz kaldığını söyledi.

“Oyun teknolojileri ve yazılım geliÅŸtirme ÅŸirketlerimizin inanılmaz bir insan kaynağı ihtiyacı var.” diyen Erkin, “Ä°nsan kaynağı anlamında sektörde ciddi bir rekabet var. Bu anlamda üniversitelerden beklentimiz büyük. Nitelikli insan kaynağına oyun teknolojileri ve yazılım sektöründe büyük fırsatlar bulunuyor. Ayrıca yeni mezunlar kuracakları ÅŸirketlerle ülke ihracatına katkıda bulunma imkanına da sahip.” deÄŸerlendirmesinde bulundu.

AA

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Genç basketbolcu Kadir Buğra Acar hayatını kaybetti

HIZLI YORUM YAP



Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.