29 Mart 2024 itibariyle Covid-19 ile mücadelede aşılanan sayısı kişiye ulaştı.

1xbetbetpasmariobet
a
en iyi rulet siteleri

TÃœRSAB’dan turizm sektörü için 8 talep

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Genel Merkez Yönetim Kurulu Üyesi Hasan Eker, koronavirüs nedeniyle sektörde ortaya çıkan sorunların çözümüne yönelik 8 talepleri bulunduğunu belirterek, "Bizim taleplerimiz almaktan çok bu sene için vergisel konularda muaf tutulmak yönünde." dedi.

Türkiye Seyahat Acentaları BirliÄŸi Genel Merkez Yönetim Kurulu Üyesi Hasan Eker, TÜRSAB Güney Marmara Bölge Temsil Kurulu BaÅŸkanı Murat SaraçoÄŸlu ile birlikte internetten görüntülü görüÅŸme uygulamasıyla düzenledikleri basın toplantısında, virüsten birçok sektörün etkilendiÄŸini ancak en çok etkilenenlerin başında turizmin geldiÄŸini söyledi.

Seyahat acenteciliÄŸinde ürün depolanması olmadığını vurgulayan Eker, “Biz bugünkü tur satışlarını, uçak bileti satışlarını 6 ay önceden planladık. Fakat bugün mücbir sebeplerden tüm turlarımız, kongrelerimiz, toplantılarımız ve uçak bileti satışlarımızın hepsini iptal ettik veya erteledik. AlabildiÄŸimiz ödemeleri iade ettik. Dolayısıyla 6 aylık tüm personel masrafımız ve ürünlerimiz bir nevi boÅŸa gitti. Åžu anda da 6 ay sonrasının satışlarını yapıyoruz, dolayısıyla ÅŸu anda önümüzdeki aylara da bir satış yapamıyoruz. Ä°ÅŸler açıldığında, inÅŸallah bu koronavirüs bittiÄŸinde de hemen satışlar baÅŸlamayacak, çok az seviyede olacak. Belki 5-6 ay sonra tam randımana geçeceÄŸiz dolayısıyla biz seyahat acenteleri olarak tam 1 yılımızı kaybetmiÅŸ durumdayız.” diye konuÅŸtu.

Eker, bu baÄŸlamda taleplerine yönelik 8 madde belirlediklerini belirterek, bunları ÅŸöyle sıraladı:

“Birinci talebimiz 2020 yılında SGK ve muhtasar ödemelerinden muaf tutulmamız. Yani biz devletten bir para istemiyoruz sadece bu SGK ve muhtasarın ödenmesini bu sene için muaf tutulmasını istiyoruz. Ä°kinci olarak bizim için çıkarılan Turizm Ajans Payının bu sene için kaldırılmasını istiyoruz. Bu zaten yeni çıkmış bir vergi ve tanıtım amaçlı yapılan bir ÅŸey dolayısıyla devletimizin önceliÄŸi deÄŸil, ikinci isteÄŸimiz turizm ajans payının kaldırılması.

3. madde, 1 yıl geri ödemesiz 36 ay vadeli kredi desteÄŸi istiyoruz ve KGF kredilerini almakta zorlanıyor acentelerimiz çünkü kimisinin vergi ve SGK borcu var. Dolayısıyla bu kredi kullanımlarında da bir kolaylık gösterilmesini istiyoruz. Aksi taktirde krediler üyelerimiz için bir can suyu olmuyor.

Bir diÄŸer madde, bizler tur operatörleri ve seyahat acenteleri olarak gelecek turlarımız için hava yollarına ve otellere ciddi ön ödemeler yaptık. Hava yolları, ‘2 aydan önce ödeme yapamayacağız’ diyor. Oteller diyor ki ‘Biz paralarımızı bakım ve onarıma harcadık, iade edemeyeceÄŸiz’ diyorlar. Dolayısıyla bizim acentecilerin sermayesi tedarikçilerimize geçmiÅŸ durumda. Dolayısıyla bunların geri ödenmesi konusunda bir destek bekliyoruz.

BaÅŸka bir madde, 2020 yılında konaklama ve turizm taşımacılığında KDV oranının yüzde 1’e indirilmesini talep ediyoruz.

6. madde, personelimizi kaybetmek istemiyoruz. Bu nitelikli iÅŸ gücünün kaybedilmemesi için KOSGEB ve Ä°ÅžKUR’un zaten personel destekleri var. Bunların kapsamı biraz daha geniÅŸletilerek üyelerimiz bunlardan faydalanabilir dolayısıyla hem üyelerimiz hem de istihdam anlamında bir sıkıntı olmaz.

BaÅŸka bir madde, bizim en büyük giderlerimizden biri kira giderleri. En azından kiraların stopajları kaldırılsın veya yüzde 51 kira desteÄŸi alabilsin üyelerimiz. Bu konuda üyelerimizden önemli bir talep var.

Son madde, bizim çok sayıda transfer firması üyemiz var. Yine onların da talebi 2020 yılında motorlu taşıt vergilerinin alınmaması. Bizim taleplerimiz almaktan çok bu sene için vergisel konularda muaf tutulmak yönünde.”

Türkiye Seyahat Acentaları BirliÄŸi (TÜRSAB) Güney Marmara Bölge Temsil Kurulu BaÅŸkanı Murat SaraçoÄŸlu da yaÅŸanan süreç öncesinde yaklaşık 2 yıldır Bursa’yı turizm alanında öne çıkarmaya çalıştıklarını söyledi.