20 Nisan 2024 itibariyle Covid-19 ile mücadelede aşılanan sayısı kişiye ulaştı.

1xbetbetpasmariobet
a
en iyi rulet siteleri

Van’a Ä°ranlı turist akını

Komşu ülkeyle en uzun sınır hattının bulunduğu Van'da, tatillerini Van'da geçirmek isteyen binlerce İranlı, son zamanlarda kentte ekonomik hareketliliği artırdı.

Van’ın Saray ilçesinde bulunan ve Türkiye’yi Ä°ran’a baÄŸlayan Kapıköy Sınır Kapısı’nın 24 saat geçiÅŸlere açılması, kent turizminin canlanmasına katkı saÄŸladı.

Ãœlkelerindeki resmi tatil dönemlerinde Van’a gelen Ä°ranlı turistler, yaz döneminde de tatil için Van’ı tercih etti.

Gruplar halinde ya da kendi araçlarıyla gelen turistlerin oluÅŸturduÄŸu yoÄŸunlukla otellerde doluluk yüzde 100’e ulaÅŸtı, çarşı pazarda hareketlilik arttı.

Yeni otellerin açıldığı, turizm yatırımlarının çoğaldığı kentte daha uzun kalan İranlılar, hem tarihi mekanların ve doğal güzelliklerin bulunduğu yerleri geziyor hem de alışveriş yaparak zamanlarını değerlendiriyor.

Van Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu BaÅŸkan Yardımcısı Fevzi ÇeliktaÅŸ, AA muhabirine, Kapıköy Sınır Kapısı’nın Van’ın ekonomik anlamda can damarı olduÄŸunu söyledi.

Ä°ran ile sınır ticaretinin yanı sıra turizmin de geliÅŸmesi açısından Kapıköy’ün önemli olduÄŸunu belirten ÇeliktaÅŸ, “Kapımız daha önce sadece 8 saat hizmet veriyordu, 2 aydan bu yana 7 gün 24 saat hizmet veriyor. Ä°limizin turizm potansiyeli çok yüksek. 7 bin yıllık kadim bir geçmiÅŸe sahip. Van Gölü gibi bir deÄŸeri var. Biz de bunu deÄŸerlendirmek istiyoruz. Bu anlamda ilimizin potansiyelini tanıtmaya yönelik çalışmalar yürütüyoruz.” diye konuÅŸtu.

“Van, Ä°ranlılar için bir yıldız, bu yıldızı parlatmak istiyoruz”

Komşu ülkeden gelen turistlerin Van ekonomisi için hayati önem taşıdığını vurgulayan Çeliktaş, tatillerini kentte geçirmek isteyen misafirleri en iyi şekilde ağırlayıp ülkelerine mutlu dönmelerini sağlamaya önem verdiklerini kaydetti.

Sınır kapısının 7 gün 24 saat hizmet vermesiyle yoğunluğun arttığına dikkati çeken Çeliktaş, şunları aktardı:

“Zaman sıkıntısının giderilmesiyle ilimize akın oldu. Otellerde yer kalmadı. Birçok turisti Vanlılar evlerinde misafir etti. Bu sene ilk 5 ayda 137 bin Ä°ranlı turist ağırladık. Hedefimiz 1 milyonun üzerinde turist ağırlamak. Buna göre de yatırımlar yapılıyor. Ä°limizde sürekli konaklama yerleri açılıyor. Bu anlamda ümitliyiz. Turizm bakımından çok zengin bir iliz. Bunu deÄŸerlendirmek istiyoruz. Buna yönelik çalışmalar yürütüyoruz. Van, Ä°ranlılar için bir yıldız, bu yıldızı parlatmak istiyoruz.”

Turistlerin kentte konaklama, tekstil, yiyecek gibi birçok sektöre katkı sunduğunu bildiren Çeliktaş, turizm gelirinin tabana yayıldığını ve yansımalarının hızlı olduğunu dile getirdi.

“Her sektöre canlılık kazandırıyorlar”

Esnaf Yusuf Acar, 8 yıldan bu yana kentte esnaflık yaptığını ifade ederek, “Ä°ranlıların tüm Van’ımıza katkısı var. Giyim olsun, yiyecek, içecek sektörü olsun her sektöre canlılık kazandırıyorlar. Esnaf olarak Ä°ranlıların kıymetini bilmemiz lazım. Onları burada iyi ağırlamamız gerekiyor.” ifadelerini kullandı.

Ä°ranlı turistlerin kentte canlılığı artırdığını söyleyen esnaf Fikret Yönten, “Ä°ranlıların Van’A katkısı oluyor. Esnafın en büyük umudu Ä°ranlıların gelmesidir. Bütün sektörlere dokunmuÅŸ oluyorlar. Bunu iyi kullanmalıyız.” deÄŸerlendirmesinde bulundu.

Ä°ranlı Parisa Zarei, “ArkadaÅŸlarımla Van’a sürekli geliyoruz. Van’ı çok beÄŸeniyoruz. Burada güzel zaman geçiriyoruz.” dedi.

Van’ı çok beÄŸendiÄŸini dile getiren Laya Åžokri de “Ä°nsanları çok iyi. Burada alışveriÅŸ yapıyoruz. Mekanları geziyoruz. Çok güzel bir ÅŸehir. Çok seviyoruz.” görüşünü paylaÅŸtı.